про наслідки розгляду звернень громадян

за 12 місяців 2017 року в порівнянні

з аналогічним періодом 2016 року

 

 

У Головному територіальному управлінні юстиції Львівської області, територіальних управліннях  юстиції проведено значну роботу щодо забезпечення неухильного дотримання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів місцевого самоврядування», наказу Міністерства юстиції України від 15 лютого 2017 року №388/5 «Про затвердження Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Міністерстві юстиції України, його територіальних органах, підприємствах. установах та організаціях, що належать до сфери його управління».

 

На розгляд до Головного територіального управління юстиції у Львівській області надійшло 2020 звернень, з них: 1456 заява, 564 скарг, пропозицій - 0. За 12 місяців 2016 року надійшло 2164 звернень, з них: 1539 заяв, 622 скарги, пропозицій -3.  У порівнянні з результатами за аналогічний період 2016 року спостерігається зменшення кількості звернень на 144 документи.

Протягом 12 місяців 2017 року на адресу Головного територіального управління юстиції у Львівській області надійшло звернень із:

Міністерства юстиції України – 258, (2016 – 281), що на 23 звернень менше,

Урядової гарячої лінії -703, (2016  – 792), що на 89 звернень менше,

інших органів –165, (2016 – 479),  що на 314 звернень менше,

від заявників – 894, (2016– 612),  що на 282 звернення більше.

 

Протягом 12 місяців 2017 року надійшло звернень з питань:

виконавчої служби - 1382 (2016 – 1483), що на 101 звернення менше;

нотаріату – 212 (2016 – 181), що на 31 звернення більше;

реєстрації актів цивільного стану - 111 (2016 –96), що на 15 звернень більше;

 

реєстрації юридичних осіб, легалізації об»єднань громадян та державної реєстрації друкованих ЗМІ– 19 (2016–70), що на 51 звернення менше;

правової освіти, правової роботи – 156 (2016 – 156);

реєстрації нормативно-правових актів – 0 (2016 – 0);

реєстрації речових прав на нерухоме майно – 112 (2016 – 95), що на 17 звернень більше;

кадрової роботи – 7 (2016 –45), що на 38 звернень менше;

виконання міжнародних договорів і конвенцій – 6 (2016 – 22) що на 16 звернень менше;  

банкрутства – 11 (2016 –11);

інших питань– 4(2016 –5), що на 1 звернення менше.

 

За результатами проведеного узагальнення встановлено, що протягом 12 місяців 2017 року спостерігається тенденція до збільшення кількості звернень у порівняні із 2016 роком. Зокрема за звітний період на розгляд до відділу з питань нотаріату надійшло 212 звернень, за аналогічний період минулого року - 181 звернення, що на 31 більше.

Порівнюючи загальну кількість заяв, які надійшли на розгляд відділу з питань нотаріату, слід зазначити, що протягом 2017 року надійшло 153 заяви, в аналогічному періоді минулого року - 119 заяв, що на 34 більше. Скарг протягом 2017 року на розгляд надійшло 59, що на 1 менше, ніж за аналогічний період минулого року (60 скарг).

У 2017 році на розгляд до відділу з питань нотаріату пропозиції від громадян не надходили, в аналогічному періоді минулого року – 2 пропозиції.

Збільшилась кількість звернень, які розглядалися за дорученням Міністерства юстиції України. Так, протягом 2017 року з Міністерства юстиції України надійшло – 16 доручень щодо розгляду звернень громадян, за 2016 рік – 13.

У 2017 році також спостерігається збільшення кількості звернень, що надійшли на розгляд безпосередньо від заявників (у 2016 році – 118 звернень, у 2016 році – 111).

Протягом звітного періоду чимала кількість звернень громадян, які розглядалися відділом з питань нотаріату, одночасно заявниками скеровувалися різним адресатам (Міністерство юстиції України, прокуратуру та інші органи влади).

Із 212 звернень, які надійшли на розгляд до відділу з питань нотаріату у 2017 році повторних не було, у 2016 році повторних звернень теж не було.

За наслідками розгляду звернень протягом 2017 року обґрунтованою визнано 1 скаргу гр. Майко С.Я. на дії приватного нотаріуса Сокальського районного нотаріального округу Бойчук Н.І., за результатами розгляду якої зупинено нотаріальну діяльність приватного нотаріуса Бойчук Н.І. терміном на 2 тижні.

Особистий прийом громадян здійснюється начальником відділу з питань нотаріату відповідно до графіку прийому громадян. Так, у 2017 році на особистому прийомі прийнято 64 особи.

Відповіді на звернення громадян, а також юридичних осіб спеціалістами відділу з питань нотаріату надаються вчасно.

При розгляді звернень, у разі повідомлення заявника про необхідність звернутися до іншого органу, у відповідях вказується повна та вичерпна інформація щодо назви установи або організації, до повноважень якої належить вирішення порушених громадянином у зверненні питань, із зазначенням адреси розташування, контактних телефонів, графіку прийому громадян.

Питання розгляду звернень громадян порушуються на семінарських заняттях з державними та приватними нотаріусами Львівщини.

Стан розгляду звернень громадян обговорюється на семінарах та оперативних нарадах відділу, де неодноразово звертається увага на посилення контролю щодо виконання Закону України «Про звернення громадян» в частині своєчасності та повноти надання відповідей на звернення громадян.

По всіх зверненнях працівниками відділу вживаються усі можливі заходи щодо усунення виявлених недоліків, усунення та поновлення прав і законних інтересів заявників  в порядку, передбаченому  чинним законодавством.

З метою надання громадянам кваліфікованих консультацій та зменшення  черг до державних нотаріусів, з 18 серпня 2017 року у відділу нотаріату діє консультаційний центр з питань спадкування, за телефонами: (096)-687-24-51 та (032)-261-51-24. Спеціалістами щодня надаються консультації для 20-30 громадян.

 

До Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області протягом 12 місяців 2017 року надійшло 1382 звернень з них 951 становлять заяви, 431 – скарги.

Загальна кількість звернень, що надійшла до Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області протягом 12 місяців 2016 року становить 1483 звернення з яких 1021 заяви, 461– скарги, пропозицій-1.

У порівнянні з аналогічним періодом 2016 року, загальна кількість звернень громадян що надійшли на розгляд зменшилася на 101 звернення.

На розгляд до Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області надійшло:

- з Міністерства юстиції України - 178 звернень, що на 6 звернень менше, ніж за аналогічний період 2016 року;

- з інших органів влади та управлінь - 108 звернення, що на 122 звернення менше ніж за аналогічний період 2016 року;

- з Урядової гарячої лінії надійшло 448 звернень, що на 81 звернень менше  за аналогічний період 2016 року,

Дана статистика свідчить про зменшення звернень фізичних осіб у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року.

Протягом 12 місяців 2017 року  повторних звернень не надходило.

Стан розгляду повторних звернень громадян обговорювався на оперативних нарадах Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області, де неодноразово зверталась увага на посилення контролю за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян».

Для виключення надходження повторних звернень громадян в приміщенні Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області заступником начальника Головного територіального управління юстиції у Львівській області з питань державної виконавчої служби –начальником Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області Вісьтаком І.Я. проводились оперативні наради за участю начальників та державних виконавців відділів державних виконавчих служб, на яких аналізувалися питання порушенні у зверненні та зверталась увага на посилення контролю за дотриманням вимог Закону України «Про виконавче провадження».

Аналізуючи якість розгляду звернень громадян слід зазначити, що відповіді на первинні звернення надаються, як правило Управлінням державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області змістовні, повні та вичерпні.

Однак, заявники, в основному звертаючись із заявою, скаргою до територіального управління юстиції та в копіях направляють звернення аналогічного змісту різним адресатам (Міністерство юстиції України, Секретаріат Президента України та інші органи влади та управління), а тому відповідно такі звернення від одного й того самого заявника із порушенням одного й того самого питання (дублетні) надходять для розгляду за належністю до територіального управління юстиції, обліковуються за реєстраційним номером першої заяви чи скарги з додаванням порядкового номера, що проставляється через дріб.

Протягом 12 місяців 2017 року надійшло 1 обґрунтоване звернення фізичних осіб, а саме:

За результатами розгляду скарги Пилипів З.С., щодо бездіяльності державного виконавця Дрогобицького міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області Дідик І-В.О. та встановлено, що державним виконавцем порушено вимоги статей 10, 11, 18, 71 Закону України «Про виконавче провадження», у зв’язку із чим Головним територіальним управлінням юстиції у Львівській області вирішено питання про притягнення державного виконавця до дисциплінарної відповідальності у вигляді догани.

За результатами розгляду звернень громадян, що надійшли до управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області, протягом 2017 року притягнено до дисциплінарної відповідальності 1 працівника відділу державної виконавчої служби територіальних управлінь юстиції у Львівській області

З метою надання правової допомоги громадянам у Управлінні державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області функціонує «телефон довіри» з питань діяльності органів державної виконавчої служби. У відповідності до телефонних звернень, спеціалістами Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області надаються відповіді в телефонному режимі на поставленні питання.

 

   Начальником Головного територіального управління юстиції у Львівській області щоденно (протягом дня) приймаються телефонні дзвінки від громадян.       

            На особистому прийомі за 12 місяців 2017 року керівником управління юстиції прийнято 317 громадян.             З метою реалізації державної правової політики, забезпечення конституційних прав і свобод громадян у Головному територіальному управлінні юстиції працює Громадська приймальна, діяльність якої визначена наказом начальника Головного управління юстиції №121/1627 від 18.10.2011 «Про затвердження Положення про Громадську приймальню». Прийом громадян проводиться кожного І та ІІІ четверга місяця з 9.00 до 18.00 год.      Станом на 28.12.2017 безкоштовну правову допомогу в Громадській приймальні Головного територіального управління юстиції отримали 453 малозабезпечених громадян, в тому числі інваліди І-ІІ групи, ветерани війни та праці, пенсіонери, за аналогічний період 2016 року –400громадян.

 

Щотижнево проводився моніторинг стану розгляду звернень громадян, виконання контрольних доручень, що надходять в Головне територіальне управління юстиції від органів місцевого самоврядування, вищестоящих органів виконавчої влади через автоматизовану систему Док.Проф 2.0.

Автоматизована система документування Док.Проф.2.0 діє на основі Регламенту роботи управління юстиції (Розділ «Електронний документообіг»), з дотриманням вимог наказу Міністерства юстиції України від 15 лютого 2017 року №388/5 «Про затвердження Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Міністерстві юстиції України, його територіальних органах, підприємствах, установах та організаціях, що належать до сфери його управління», Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 року №1242 (далі – Типова інструкція), Інструкції з діловодства в Міністерстві юстиції України затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 03 серпня 2015 року №1405/5 «Про затвердження Інструкції з діловодства в Міністерстві України».

 

Автоматизована система документування забезпечує автоматичну фіксацію повідомлень («Виконавська дисципліна») про дату закінчення строку виконання документа. У формі нагадування програма попереджує (за три дні) виконавців та керівників управління, служби, відділів, секторів про термін виконання документа.

        

Питання розгляду звернень громадян перебуває на постійному контролі у начальника Головного територіального управління юстиції у Львівські області, начальників управлінь, відділів, секторів Головного територіального управління юстиції у Львівській області.